خبر شهری - خبر
.
چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۳۹۷
ساعت :

خبر شهری - خبر

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که پیگیر مطالبات کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه است گفت: شرکت مترو زیر مجموعه شهرداری و زیر نظر شورای شهر تهران است. با چند نفر از کارکنان مترو گفت و گویی داشتم و در نتیجه مسائل و مشکلات آنان را به شورای شهر و شهرداری منتقل کردم. اما به علت تغییرات در شورای شهر و شهرداری تهران؛ رسیدگی به این موضوع کمی با تاخیر صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه مکاتبات فنی شرکت بهره برداری متروی تهران، مجددا تضمین امنیت خط 7 را از شهرداری خواستار شد و گفت: کمیته حقیقت یاب بررسی وضعیت امنیت خط 7 مترو تشکیل شود.

یک حقوقدان از عدم تحقق اهداف شهر انسان محور طی دوازده سال گذشته خبر داد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: "براساس قوانین موجود در حال حاضر تاریخ آغاز به کار دور جدید شورای عالی شهر و روستا ۱۲ شهریور است."

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران بااستناد به گزارش ذیل نگرانی خود از نبود امنیت در خط 7 متروی تهران را اعلام کرد.

اختلاف نظر رحمت‌الله حافظی، نماینده شورای شهر تهران، با مقام‌های شهرداری این شهر، جلسه شورا را به تنش کشید. آقای حافظی سوال‌هایی را در زمینه پیشرفت کار در خط ۷ متروی تهران مطرح کرد و گفت که شهرداری باید امنیت مردم را تأمین کند.

کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه معتقد هستند سال ها است مطالبات و خواسته های حداقلی آن از طرف مدیران این شرکت مورد بی توجهی قرار می گیرد. به عقیده آنان مشکلات از سال 1390 و با استخدام های بی رویه در این شرکت شروع شده است؛ که سرانجام 28 خرداد ماه سال جاری موجب شد جمعی از کارکنان این شرکت در داخل محوطه ساختمان اداری آن در تقاطع (پل کالج) تجمع کنند.

پس از انتخابات شورای شهر پنجم، تاکنون نام های مختلفی به عنوان شهردار آینده تهران معرفی شده است، اما هفن نفر محتملترین هستند.

امروز 28 خرداد ماه جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در مقابل ساختمان این شرکت در تقاطع خیابان حافظ و انقلاب (پل کالج) تجمع کرده اند.

هرچند طي ده سال گذشته سرعت عمليات ساخت مترو به دليل بي‌پولي، تحريم و مشكلات ديگر بسيار كند بود ولي به تدريج شبكه مترو ايستگاه به ايستگاه در شهر گسترش يافت. به‌گونه‌اي كه "ابر شهر تهران بدون مترو محال به نظر مي‌رسد. در چنين حال و هوايي خطوط مترو و ايستگاه‌هاي مترو را بدون راهبران تصور كنيد، که اين هم محال است. بار و مسئوليت اصلی جا‌به‌جايی صدها هزار مسافر بر عهدة اين راهبران است.  اين كه راهبران مترو روزها در دالان‌هاي تنگ و تاريك در چه دنيايي سير مي‌كنند موضوع گفت‌و‌گو با آنان است.  پاي صحبت چند نفر از‌ راهبران بي ادعاي مترو نشستيم كه تمايلي نداشتند نامشان نوشته شود. آن‌ها از استرس، تاريكي و آلودگي تونل، كمبود تعطيلي و تفريح و مرخصي نالان بودند و در انتظار پاسخ‌هاي قانع كننده مسئولان كه شايد اين درد دل‌ها روزنه‌اي شود تا مديران شهري و مترو به آن توجه داشته باشند.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.