خبر صنعت حمل و نقل - خبر
.
شنبه - ۲ تیر - ۱۳۹۷
ساعت :

مهم‌ترین دغدغه فعالان اقتصادی، ثبات و آرامشی است که باید در کشور حکمفرما باشد. از دیدگاه بخش‌خصوصی، در چهار سال گذشته شاید ثبات اقتصادی،‌ کنترل تورم و آرامش سیاسی محقق شد اما در حوزه بهبود فضای کسب‌ و کار و خروج از رکود اقتصادی راه زیادی در پیش داریم.  بعد از سقوط شدید قیمت نفت، کشورهایی که اقتصادشان وابسته به نفت بود دچار مشکلات زیادی شدند. کشورهایی که با استفاده از دوران طلایی قیمت نفت، ذخیره ارزی بالایی ایجاد کرده بودند، مثل کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کمتر با مشکل روبرو شدند. در مقابل، ایران که وابستگی شدید به درآمدهای نفتی داشت، ذخایر ارزی چندانی نداشت و با مشکلات زیاد و بحران اقتصادی روبه‌رو شد. دولت مردان راه حل بهبود شرایط اقتصادی کشور را توسعه تولید و افزایش صادرات می دانند که کلید آن در دست فعالان حوزه حمل و نقل است. بر کسی پوشیده نیست که راه رسیدن به فرایند توسعه اقتصادی تنها با صنعت حمل و نقل امکان پذیر است. بانك جهاني تاکيد دراد كه بخش حمل ونقل با هموار كردن امر مبادله وتجارت، موجبات رشد را هم در سطح ملي و هم درسطح جهاني فراهم مي آورد و زمينه هاي امكان دسترسي به رفاه و تسهيلات ملي را افزايش مي دهد. اما ماه ها و سال ها است که حمل و نقل کشور با مشکلات و مسائب مختلفی دست و پنجه ترم می کند. از جمله می توان به فرسودگی ناوگان، تغییر مکرر قوانین و مقررات اشاره کرد. در این بین حمل و نقل بین المللی و به خصوص ترانزیت سوخت کشور با مشکلات عجیب و پیچیده ای دست به گریبان هستند که نتیجه آن کاهش درآمد ارزی کشور و از دست دادن بازار رقابتی به کشوری مانند ترکیه است. با افزایش جهانی قیمت نفت و نا امنی عراق و سوریه بخشی از نفت عراق از طریق ایران به بندرعباس ترانزیت و از آن جا به دیگر کشور ها صادر می شد. هم برای ساکنان محلی و هم فعالان حوزه حمل و نقل بین المللی فرصت مناسبی بود تا کسب درآمد و برای کشور ارز آوری کنند. اما آن دوران طلایی چندان دوام نداشت. در این خصوص با بهرام دلاوری مدیرعامل شرکت دالاهو ترابر و رییس کارگروه ترانزیت فرآورده های نفتی انجمن ترانزیت سوخت به گفت و گو نشستیم. او از لابی گری دلالان نفتی نالان بود. قرار بود در این نشست چندین شرکت که در زمینه ترانزیت سوخت فعال هستند و به شکل های مختلف فعالیت آن ها با لابی گری دلالان به تعطیلی کشیده شده است به گفت و گو بنشینیم که برخی از آن ها سرخورده از زندگی و نا امید به آینده در این نشست شرکت نکردند. در این بین مسعود خیر خواه مدیرعامل شرکت آهو پارا و ارس کیهان تلفنی با ما به گفت و گو نشست و سعید صیادی مدیر عامل شرکت شاهو ترابر پارس خود را در میانه های گفت و گو رساند تا درد دل کند. این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

سید مصطفی داودی با حکم مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون سیر و حرکت این شرکت منصوب شد.

برای تدوین یک نقشه راه اصولی در حوزه ایمنی جاده‌های کشور، ابتدا باید یک برنامه راهبردی برای حمل‌و‌نقل هوشمند در کشور تدوین شود. به عبارت دیگر نیاز به یک ITS Strategic Plan داریم که باید براساس اهداف عالیه و اسناد بالادستی مرتبط در کشور تدوین شود.

مدیر طرح تحول سازمانی راه آهن: خصوص سازی طی سال های اخیر بی رویه بود

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان از توقف ترانزیت سوخت در هر سه مرز پرویز خان پیران‌شهر و باشماق خبر داده و در عین‌حال خواستار اقدام عاجل وزارت راه‌وشهرسازی برای ازسرگیری فعالیت رانندگان ایرانی شده است.

تازه‌ترین گزارش آلفالاینر نشان می‌دهد که کشتیرانی MSC ، یازده شناور مگامکس سفارش داده است.

مدیر روابط عمومى سازمان هواپیمایى کشورى به انجام پروازها طبق برنامه و زمان درج شده در بلیت‌ها اشاره کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم هشدار برخی از دموکرات‌ها، طرح‌هایی را به تصویب رساند که از فروش هواپیمای تجاری به ایران جلوگیری می‌کند.

صفحه8 از20

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.