معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: متاسفانه فاصله شاخص ها و زیر ساخت های ترانزیتی در استان سیستان و بلوچستان با میانگین کشوری بسیار معنادار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از بهرهبرداری باندرفت منطقه دو آزادراه تهران شمال تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این صورت مردم میتوانند از طریق این آزادراه تا پل زنگوله واقع در استان مازندران و به صورت چهار خطه عبور کنند.
درپی انتشار خبرهایی درباره ایجاد شدن تَرَک در کوهستان جاده هراز در محدوده روستای آباسک، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد که باید این محور جابهجا، منتقل و تغییر پیدا کرده و دستور عدم تردد در این محدوده صادر شود، در چنین شرایطی باید دید این جاده نوستالژیک بسته خواهد شد یا خیر؟
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ بیمار کرونایی نمیتواند با وسایل حملونقل عمومی سفر برود چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و بر اساس رصدهای صورت گرفته موبایلی آنها عمدتا سفرهای درونشهری داشتهاند نه برونشهری.
یک اپیدمیولوژیست ضمن هشدار نسبت به انتقال آلودگی به شهرهای زرد و آبی به دنبال مجاز شمردن سفر به این شهرها، در عین حال نسبت به آزاد بودن سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نیز هشدار داد و گفت: در وسایل حمل و نقل عمومی افراد مختلف با میزان رعایت متفاوت پروتکلهای بهداشتی کنار هم مینشینند و احتمال انتفال بیماری افزایش مییابد و به همین دلیل شاید بهتر باشد مسئولین انجام سفرهای محدود با وسیله نقلیه شخصی را مجاز کنند.
در خصوص توزیع لاستیک با قیمت دولتی ابتدا گفته شد که مردم در سایت سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند اما پس از آن اعلام شد که نیازی به ثبت نام نیست. حال مردم باید به سایت سامانه تخصیص تایر مراجعه کنند که هنوز ثبت نام در آن آغاز نشده است.
منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر و ارزش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومان، طی مراسمی به طور رسمی و با دستور رئیس جمهور مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال به اتمام رسیده و هم اکنون در حال انجام خط کشی ها، کوبیدن گاردریل ها، و نصب تابلوهای مختلف راهنمایی و رانندگی هستیم.
اگر اصلاح نظام پرداخت یارانه در اقتصاد ایران و تعریف یک بسته حمایتی معیشتی جدید برای اقشار آسیبپذیر اصلیترین هدف شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در افزایش قیمت بنزین بود، اصلاح قیمت این حامل انرژی چند هدف بزرگ دیگر را نیز دنبال میکرد.