دریایی
.
یکشنبه - ۱ بهمن - ۱۳۹۶
ساعت :

دریایی

دیگر انگار نام ماه «دی» را باید بگذاریم ماه «داغ» که هر چه داغ است در دی بر دل‌مان می‌نشیند؛ بم، پلاسکو، سانچی. داشتیم آماده می‌شدیم برای سالگرد شقایق‌هایمان در «پلاسکو» که جهنم «سانچی» شعله کشید و این بار، نیلوفرانمان را با خود برد.

مشخص نیست که سیستم خودکار راداری دو کشتی روشن بوده است یا خیر؟ هنوز کسی نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.

تاسف بار است در شرایطی که هنوز خبری از سرنوشت دریانوردان در دست نیست رسانه‌ها به بیمه بار و بدنه کشتی و هزینه‌های آلودگی پرداخته‌اند.

یک فعال صنفی دریانوردان می‌گوید: از زمان حادثه ارتباط با ملوانان مفقود، قطع شده‌است.

بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

به دنبال رشد شدید مبادلات در تمام مناطق اصلی تجاری جهان، جابه‌جایی کانتینری در سال 2017 بیش از 6 درصد رشد داشته است.

نوسان نرخ ارز دشوارهایی را برای صنعت کشتیرانی ایجاد کرده است. اما فکر می‌کنم این تغییرات ناشی از اتفاقات اخیر جهانی است و احتمالا رفع خواهد شد.

تازه‌ترین گزارش آلفالاینر نشان می‌دهد که کشتیرانی MSC ، یازده شناور مگامکس سفارش داده است.

تجار در صادرات و واردات کالای خود با مشکلات زیادی مواجه هستند. هدف این نوشتار بررسی یکی از مشکلات قانونی بخش حمل و نقل کشور است که موجب تحمیل هزینه­های اضافی به آن ها می­شود و همواره مانعی بر سر راه صادرات و واردات بوده است. طبق تبصره 2 ماده واحده قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی:

تازه ترین رتیه بندی شرکت های کشتیرانی کانتینری جهان را در ادامه می خوانید.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري اطلاعات و تحليل آنها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه فارس نیوز عضو شوید.