پایگاه خبری صنعت نما - خبر حمل و نقل دریایی
با ایجاد خط کشتیرانی بین بنادر بمبئی- موندرا -کاندلا-چابهار و بندر عباس اولین کشتی کانتینری از این مسیر وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جایگاه هجدهم خود را در جدول برترین شرکتهای کشتیرانی کانتینری دنیا را ازدستداده و با یک پله سقوط در رده نوزدهم ایستاده است.
حق پرچم ازجمله موضوعاتی است که در حوزه حملونقل دریایی چالشهایی را ایجاد کرده است. عدهای معتقدند که برای دریافت حق پرچم در ایران وجود ندارد و آن چیزی که در ایران با عنوان قانون وجود دارد این است که اگر صاحب کالا به جای استفاده از ناوگان ایرانی از ناوگان خارجی استفاده کند، ۱۰ درصد هزینه حمل از او دریافت و این قانون، متفاوت از قانون حق پرچم است. در مقابل این گروه، عدهای هم از این قانون دفاع میکنند و میگویند که در ایران به خوبی در حال اجرا است.
بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان از توقف فعالیت های خود در ایران خبر داد.
بهطور متوسط، 5 کشتی در هفته از کانالپاناما عبورمیکنند. بااینحال، در فصولی که تقاضا برای عبور بالا بودهاست، 2 عبور در روز 14 مرتبه اتفاق افتادهاست.
رئیس دانشکده صنعت نفت محمودآباد گفت: ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار و آتش سوزی کشتی سانچی می تواند باشد.
دیگر انگار نام ماه «دی» را باید بگذاریم ماه «داغ» که هر چه داغ است در دی بر دلمان مینشیند؛ بم، پلاسکو، سانچی. داشتیم آماده میشدیم برای سالگرد شقایقهایمان در «پلاسکو» که جهنم «سانچی» شعله کشید و این بار، نیلوفرانمان را با خود برد.
مشخص نیست که سیستم خودکار راداری دو کشتی روشن بوده است یا خیر؟ هنوز کسی نمیتواند به این سؤال پاسخ دهد.
تاسف بار است در شرایطی که هنوز خبری از سرنوشت دریانوردان در دست نیست رسانهها به بیمه بار و بدنه کشتی و هزینههای آلودگی پرداختهاند.
یک فعال صنفی دریانوردان میگوید: از زمان حادثه ارتباط با ملوانان مفقود، قطع شدهاست.