خبر ریلی - خبر
.
دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۳۹۷
ساعت :

خبر ریلی - خبر

پیش فروش تابستانی بليت قطارهاي شرکت مهتاب سیر جم، از ساعت 10 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم انعقاد قرارداد ساخت ۵۰ لوکوموتیو باری گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه ریلی هستیم.

اگرچه رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که 27 کشور از میان 28 عضو اتحادیه اروپا سندی را منتشر کرده‌اند که در آن «برنامه راه ابریشم جدید چین» محکوم و از امتیازهایی که به شرکت‌های چینی داده شده، انتقاد شده است اما یک کارشناس حمل‌ونقل کشورمان می‌گوید این موضوع نهایت استیصال اروپا را در مقابل چین نشان می‌دهد. این خط از شمال دریای خزر عبور می‌کند و ایران در آن سهمی ندارد.

قطب صنعت آلمان که در دوران مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدها به توافق، آغاز توسعه روابط خود را با بخش خصوصی ایران کلید زد، هم‌چنان در پی گسترده‌تر کردن این مراودات است. ایالت باوارایا که خانه بسیاری از بنگاه‌های قدرتمند صنعتی آلمان است، از سال گذشته اعزام هیات‌های تجاری به تهران را در دستور کار خود قرار داده و روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به عنوان خانه فعالان بخش خصوصی، برقرار کرده است. رفت‌وآمدهای دوجانبه با افتتاح میز اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در اتاق تهران نزدیک‌تر و گرم‌تر می‌شود. در نتیجه چشم‌انداز مثبتی که از رشد و توسعه روابط بین المللی پس از برجام حاصل شده است، موجب جلسات متعدد میان فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی شده است.

در سیزده سال گذشته بخش خصوص به عنوان تنها متولی تامین ناوگان ریلی و همچنین بهره برداری از  قطارهای باری و مسافری یک تنه در این بخش سرمایه گذاری می کند اما شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سویی و ویزگی های صنعت ریلی از سوی دیگر موجب شده آنچه که از این صنعت انتظار می رود‏، محقق نگردد.

با گذشت بیش از دو هفته از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارها در مسیرهای پرترافیک به پایان رسیده است.

به گزارش صنعت نما، یک رام قطار باری در ایستگاه دیزباد نیشابور از کنترل خارج و واژگون شده است.

هیات دولت در روزهای پایانی دی‌ماه امسال مصوبه‌ای را نهایی کرده که در راستای آن دو شرکت ایران‌ایر و رجا می‌توانند دیون گذشته خود به دولت را پرداخت نکند و این مبالغ باقی‌مانده به حساب افزایش سرمایه دولتی آن ها گذاشته شود.

در خوشبینانه‌ترین حالت، متوسط سیر روزانه یک واگن باری صد کیلومتر است. یعنی یک قطار باری در هر ساعت 4 کیلومتر حرکت می‌کند. حال اگر یک کامیون هم بخواهد روزی 4 کیلومتر از تهران به مشهد برود 25 روز طول می‌کشد. بنابراین طبیعی است که درآمدزایی برای فعالان این صنعت، از کندی سیر ممکن نیست. این مشکل در صدر مشکلات صنعت ریلی است.

امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سود آور کردن ساختار ریلی کافی نیستند کما این‌که، پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختارتجاری یا کسب و کاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.