ریلی
.
یکشنبه - ۱ بهمن - ۱۳۹۶
ساعت :

ریلی

در خوشبینانه‌ترین حالت، متوسط سیر روزانه یک واگن باری صد کیلومتر است. یعنی یک قطار باری در هر ساعت 4 کیلومتر حرکت می‌کند. حال اگر یک کامیون هم بخواهد روزی 4 کیلومتر از تهران به مشهد برود 25 روز طول می‌کشد. بنابراین طبیعی است که درآمدزایی برای فعالان این صنعت، از کندی سیر ممکن نیست. این مشکل در صدر مشکلات صنعت ریلی است.

امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سود آور کردن ساختار ریلی کافی نیستند کما این‌که، پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختارتجاری یا کسب و کاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.

قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از جمله قوانینی است که توسط مجلس شورای اسلامی در دهه اخیر تصویب و ابلاغ گردیده است. شرکت های ارائه دهنده خدمات نیز با رعایت آن بدنبال جلب رضایت مصرف کنندگان (مسافرین) ودر نهایت فروش بیشتر هستند. ازطرفی دستگاههای نظارتی نیز به جهت رعایت قوانین ومقررات و ایجاد اطمینان وآرامش درمسافران و درصورت بروز تخلف برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان بدنبال اجرای آن است.

بر اساس قرارداد 3 میلیارد یورویی شرکت راه‌آهن با مرکز صادرات روسیه که امروز انجام می‌شود، به سمت حمل‌ونقل سبز پیش می‌رویم و 20 هزار واگن باری، 1000 واگن مسافری و 350 دستگاه لکوموتیو و برخی تجهیزات دیگر توسط شرکت‌های ایرانی و روسی تولید خواهد شد.

مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راه‌آهن تحت پوشش یارانه‌های پنهان که توسط مدیر عامل راه‌آهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در بنادر کشور گفت: اتصال راه‌آهن چابهار به راه‌آهن سراسری در دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید.

هم‌اکنون راه‌آهن تلاش می‌کند تا طرح تغییر کاربری به یک هولدینگ کمپانی را از مسیر قانونی‌اش پیگیری کند. برخی نگران‌اند که ممکن است محدوده بخش خصوصی با تهدیدهایی مواجه شود، ما در حوزه دولت هم نگرانی‌هایی داریم که بخشی از تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه راه‌آهن انجام می‌شود به بیرون منتقل شود؛ اما وقتی شرکتی (رولَند برگر) مستقیماً ذی‌نفع نیست و فقط به دنبال مدلی است که متناسب با مقررات کلان ایران یک روند روبه بهبود را داشته باشد ما نیز آن را می‌پذیریم.

سید مصطفی داودی با حکم مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون سیر و حرکت این شرکت منصوب شد.

مدیر طرح تحول سازمانی راه آهن: خصوص سازی طی سال های اخیر بی رویه بود

دهمین کنگره جهانی راه‌آهن سریع‌السیر UICبه میزبانی راه آهن دولتی ترکیه، سال آینده میلادی در پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري اطلاعات و تحليل آنها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه فارس نیوز عضو شوید.