صنعت نما - ریلی
.
پنجشنبه - ۲ آذر - ۱۳۹۶
ساعت :

صنعت نما - ریلی

هم‌اکنون راه‌آهن تلاش می‌کند تا طرح تغییر کاربری به یک هولدینگ کمپانی را از مسیر قانونی‌اش پیگیری کند. برخی نگران‌اند که ممکن است محدوده بخش خصوصی با تهدیدهایی مواجه شود، ما در حوزه دولت هم نگرانی‌هایی داریم که بخشی از تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه راه‌آهن انجام می‌شود به بیرون منتقل شود؛ اما وقتی شرکتی (رولَند برگر) مستقیماً ذی‌نفع نیست و فقط به دنبال مدلی است که متناسب با مقررات کلان ایران یک روند روبه بهبود را داشته باشد ما نیز آن را می‌پذیریم.

سید مصطفی داودی با حکم مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون سیر و حرکت این شرکت منصوب شد.

مدیر طرح تحول سازمانی راه آهن: خصوص سازی طی سال های اخیر بی رویه بود

دهمین کنگره جهانی راه‌آهن سریع‌السیر UICبه میزبانی راه آهن دولتی ترکیه، سال آینده میلادی در پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

درمجموع هدف‌گذاری‌هایی در برنامه چهارم توسعه صورت گرفته بود که با شروع برنامه ششم توسعه هنوز از آن برنامه‌ها عقب هستیم. به سخن دیگر، قرار بوده سهم حمل بار توسط ریل به 30درصد افزایش یابد و در مقابل حمل زمینی نیز 70درصد باشد. این آمار و ارقام واقعی به این معنی هستند که از آنچه قانون تصویب کرده حدود 50درصد عقب هستیم.

توسعه صنعت و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی‌های کشور که در چشم‌انداز توسعه ایران بر آن تاکید شده، مسئولیت دشواری بر دوش مسئولان و برنامه‌ریزان این حوزه گذاشته است؛ آن ها باید در عین استفاده از تجربه‌های کشورهای توسعه‌یافته در صنعت ریلی، از تولید داخلی هم حمایت کرده و در زمینه توانمندسازی شرکت‌های داخلی تلاش کنند.

حمل‌و‌نقل ریلی بیشتر در تامین منابع مشکل دارد تا مدیریت؛ بنابراین باید به تامین منابع بخش حمل‌و‌نقل ریلی توجه بیشتر شود. در اکثر کشورها نیز مباحث زیرساختی و سرمایه‌گذاری کلان حمل‌و‌نقل توسط دولت‌ها انجام می‌شود.

صنعت خدمات مالی در کشورهای توسعه‌‌یافته و در حال توسعه، به‌عنوان ستون فقرات اقتصاد شناخته می‌شود و بخش بزرگ و قابل رشدی از اقتصاد توسعه‌گرا را به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌گذاری خارجی از جمله روش‌های مالی محبوب بیشتر کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای تامین مالی طرح‌های ریلی است و کشورهای چین، هند،‌آمریکا، ‌روسیه و برزیل به ترتیب کشورهای هدف برای جذب سرمایه خارجی در دهه‌های اخیر بوده‌اند.

در شرایط فعلی تامین منابع مالی یک چالش اساسی در بخش حمل و نقل ریلی کشور محسوب می شود. منابع موجود در بخش حمل و نقل ریلی کافی نیست و باید ساز و کارهای مناسب تری را جهت حضور در بخش خصوصی و استفاده از منابع این بخش تدوین شود.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري اطلاعات و تحليل آنها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه فارس نیوز عضو شوید.