خبر ریلی - خبر
.
جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۳۹۷
ساعت :

خبر ریلی - خبر

قطب صنعت آلمان که در دوران مذاکرات هسته‌ای و افزایش امیدها به توافق، آغاز توسعه روابط خود را با بخش خصوصی ایران کلید زد، هم‌چنان در پی گسترده‌تر کردن این مراودات است. ایالت باوارایا که خانه بسیاری از بنگاه‌های قدرتمند صنعتی آلمان است، از سال گذشته اعزام هیات‌های تجاری به تهران را در دستور کار خود قرار داده و روابط دوجانبه نزدیکی را با اتاق تهران، به عنوان خانه فعالان بخش خصوصی، برقرار کرده است. رفت‌وآمدهای دوجانبه با افتتاح میز اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در اتاق تهران نزدیک‌تر و گرم‌تر می‌شود. در نتیجه چشم‌انداز مثبتی که از رشد و توسعه روابط بین المللی پس از برجام حاصل شده است، موجب جلسات متعدد میان فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی شده است.

در سیزده سال گذشته بخش خصوص به عنوان تنها متولی تامین ناوگان ریلی و همچنین بهره برداری از  قطارهای باری و مسافری یک تنه در این بخش سرمایه گذاری می کند اما شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سویی و ویزگی های صنعت ریلی از سوی دیگر موجب شده آنچه که از این صنعت انتظار می رود‏، محقق نگردد.

با گذشت بیش از دو هفته از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی بخش قابل توجهی از ظرفیت قطارها در مسیرهای پرترافیک به پایان رسیده است.

به گزارش صنعت نما، یک رام قطار باری در ایستگاه دیزباد نیشابور از کنترل خارج و واژگون شده است.

هیات دولت در روزهای پایانی دی‌ماه امسال مصوبه‌ای را نهایی کرده که در راستای آن دو شرکت ایران‌ایر و رجا می‌توانند دیون گذشته خود به دولت را پرداخت نکند و این مبالغ باقی‌مانده به حساب افزایش سرمایه دولتی آن ها گذاشته شود.

در خوشبینانه‌ترین حالت، متوسط سیر روزانه یک واگن باری صد کیلومتر است. یعنی یک قطار باری در هر ساعت 4 کیلومتر حرکت می‌کند. حال اگر یک کامیون هم بخواهد روزی 4 کیلومتر از تهران به مشهد برود 25 روز طول می‌کشد. بنابراین طبیعی است که درآمدزایی برای فعالان این صنعت، از کندی سیر ممکن نیست. این مشکل در صدر مشکلات صنعت ریلی است.

امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سود آور کردن ساختار ریلی کافی نیستند کما این‌که، پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختارتجاری یا کسب و کاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.

قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از جمله قوانینی است که توسط مجلس شورای اسلامی در دهه اخیر تصویب و ابلاغ گردیده است. شرکت های ارائه دهنده خدمات نیز با رعایت آن بدنبال جلب رضایت مصرف کنندگان (مسافرین) ودر نهایت فروش بیشتر هستند. ازطرفی دستگاههای نظارتی نیز به جهت رعایت قوانین ومقررات و ایجاد اطمینان وآرامش درمسافران و درصورت بروز تخلف برای رسیدگی به شکایت مصرف کنندگان بدنبال اجرای آن است.

بر اساس قرارداد 3 میلیارد یورویی شرکت راه‌آهن با مرکز صادرات روسیه که امروز انجام می‌شود، به سمت حمل‌ونقل سبز پیش می‌رویم و 20 هزار واگن باری، 1000 واگن مسافری و 350 دستگاه لکوموتیو و برخی تجهیزات دیگر توسط شرکت‌های ایرانی و روسی تولید خواهد شد.

مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راه‌آهن تحت پوشش یارانه‌های پنهان که توسط مدیر عامل راه‌آهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.