پایگاه خبری صنعت نما - خبر حمل و نقل هوایی
.
دوشنبه - ۵ فروردین - ۱۳۹۸
ساعت :

پایگاه خبری صنعت نما - خبر حمل و نقل هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری ورود هواپیمای بوئینگ 737 مکس بر فراز آسمان ایران را ممنوع اعلام کرد.

در ادامه سلسله گزارش‌های مربوط به اقتصاد هوانوردی در کشور و دلایل پیدا و پنهان تمایل به ایجاد شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم گلایه‌های مداوم از ورشکستگی و عدم سودآوری، تصمیم گرفتیم به سراغ یکی از نوسرمایه‌گذاران صنعت هوانوردی برویم. حمید عزت‌آبادی، رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی هرمز است. او که مدعی است شرایط شرکت‌های تازه‌تاسیس هوایی از شرکت‌های قدیمی سخت‌تر است، می‌گوید ورودش به این صنعت به دلیل نیاز کشور بوده، اما تحریم‌ها و قوانین داخلی که متناسب با شرایط جدید سیاسی و اقتصادی کشور تغییر نکرده، آنها را در همین ابتدای راه، دچار مشکل کرده است.

اشاره او به تعداد هواپیماهای ملکی و شرط ریجستر آنها در ایران است. ماه گذشته رئیس سازمان هواپیمایی، ضمن تایید صدور موافقت اصولی برای 20 شرکت توسط این سازمان، تاکید کرد در گذشته مجوز EOS ارزش کاذبی در جامعه پیدا کرده و حتی در مقاطعی این مجوزها به فروش می‌رسید، بنابراین ما تنها وقتی مجوز فعالیت صادر می‌کنیم که شرکت موردنظر توانسته باشد هواپیمای خود را به ایران بیاورد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به حادثه برای بوئینگ ۷۰۷ ارتش در فرودگاه فتح و با بیان اینکه این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های فرودگاه پیام ندارد، گفت: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است.

پیکرشهدای حادثه هواپیمای بوئینگ 707 نیروی هوای ارتش فردا در شهرک مسکونی مهرآباد تهران تشیع می‌شوند.

دادستان تهران از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواست در رابطه با حذف تدریجی بلیت‌های چارتری اقدام کرده و بر رعایت حقوق مسافران تمرکز شود.

آسمان تنها شرکت هواپیمایی ایرانی است که پرواز تمام هواپیماهای آن در فضای اتحادیه اروپا ممنوع است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه مهندسی و تعمیرات هواپیما شرکت پارسه فناوری هوایی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما در حال تعدیل نیرو هستند.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR بر ضرورت استقلال گزارش این کمیته تاکید کرد و گفت که تاکنون نتایج گزارش کمیسیون اصل ۹۰ متفاوت از گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته است.

ایرباس به ایران پیغام داده که به‌دنبال حفظ قرارداد فروش 100 فروند هواپیما است. اما سوال این است که چه عاملی باعث شده که غول هواپیماساز اروپایی چنین پیغامی را به مقامات ایرانی بدهد؟

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اساسی‌ترین معظل صنعت حمل و نقل هوایی را مشکلات ساختاری دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان آماده ارائه خدمات از جمله تولید، صادرات، تامین نیروی انسانی و ... به صنعت هوانوردی است.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.