مسئول پروژه مطالعات گرد و غبار سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور گفت: شناسایی کانونهای ریزگرد و ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی گرد و غبار تولید شده با منشاء داخلی و خارجی که به این سازمان محول شده، پیشرفت قابل توجهی داشته است.
مطالعات ژئوفیزیک زمینی (ژئوالکتریک وGPR) گسلههای تهران به همت کارشناسان گروه ژئوفیزیک این سازمان به عنوان بخشی از مطالعات میدانی جهت دقیقسازی نقشه گسلههای 5 کلان شهر تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان آغاز شد.
از کل تولید مواد اولیه معدنی در جهان که میزان آن سالانه حدود 70 میلیارد تن برآورد میشود سهم ایران حدود 500 میلیون تن مواد معدنی مختلف استخراجشده بهمنظور استفاده در کارخانجات داخلی یا صادرات آن است.
حمل و نقل دریایی شاخه ای از حمل و نقل است که در توسعه تجارت خارجی نقش مهمی ایفا می کند. این شاخه از حمل و نقل به واسطه داشتن مزیت هایی از جمله هزینه پایین حمل کالا، پرداخت وجه در مقابل اسناد معتبر و سرعت عمل در حمل حجم بالایی از کالا، از مناسب ترین روش های حمل و نقل به شمار می آید.
کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه معتقد هستند سال ها است مطالبات و خواسته های حداقلی آن از طرف مدیران این شرکت مورد بی توجهی قرار می گیرد. به عقیده آنان مشکلات از سال 1390 و با استخدام های بی رویه در این شرکت شروع شده است؛ که سرانجام 28 خرداد ماه سال جاری موجب شد جمعی از کارکنان این شرکت در داخل محوطه ساختمان اداری آن در تقاطع (پل کالج) تجمع کنند.
در بیشتر مواقع از گردشگری به عنوان راهکاری برای بهبود روابط بین الملل و حل مشکلات دیپلماسی یاد می شود. در عین حال نباید فراموش کرد که گردشگری صنعتی است درآمدزا که به واسطه حضور گردشگران متعدد، اشتغال ایجاد می شود و می توان با ارائه فرهنگ، آداب و روسوم و میراث فرهنگی به گردشگران، راه را برای توسعه کشور هموار ساخت.
کانتینراسیون تکنیک یا عملیات قرار دادن محموله ها، در کانتینرهای دارای یک شکل و اندازه برای حمل و نقل است که این کانتینرها قابل استفاده مجدد هستند به طور خلاصه حمل کالا با کانتینر و یا قرار دادن در کانتینر تعریف می شود. محموله ها گاهی ممکن است در شکل و اندازه های غیر متعارف و متفاوتی باشند اما وقتی درون کانتینرها قرار گرفته و حمل می شوند، می توان آن ها را به صورت یک واحد منفرد حمل کرد که در نتیجه مزایای بسیاری را برای حمل آسانتر فراهم می کنداین امر شامل کاهش هزینه و زمان نیز می شود.
هرچند طي ده سال گذشته سرعت عمليات ساخت مترو به دليل بيپولي، تحريم و مشكلات ديگر بسيار كند بود ولي به تدريج شبكه مترو ايستگاه به ايستگاه در شهر گسترش يافت. بهگونهاي كه "ابر شهر تهران بدون مترو محال به نظر ميرسد. در چنين حال و هوايي خطوط مترو و ايستگاههاي مترو را بدون راهبران تصور كنيد، که اين هم محال است. بار و مسئوليت اصلی جابهجايی صدها هزار مسافر بر عهدة اين راهبران است. اين كه راهبران مترو روزها در دالانهاي تنگ و تاريك در چه دنيايي سير ميكنند موضوع گفتوگو با آنان است. پاي صحبت چند نفر از راهبران بي ادعاي مترو نشستيم كه تمايلي نداشتند نامشان نوشته شود. آنها از استرس، تاريكي و آلودگي تونل، كمبود تعطيلي و تفريح و مرخصي نالان بودند و در انتظار پاسخهاي قانع كننده مسئولان كه شايد اين درد دلها روزنهاي شود تا مديران شهري و مترو به آن توجه داشته باشند.
امروز 28 خرداد ماه جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در مقابل ساختمان این شرکت در تقاطع خیابان حافظ و انقلاب (پل کالج) تجمع کرده اند.
خطوط مترو معمولاً از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور می کنند؛ از این رو ساخت تونلها و ایستگاههای مترو باید به گونهای باشد که علاوه بر تامین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تاثیر را بر ساختمانهای مجاور (Adjacent Structure) و نیز تاسیسات مهم شهری که در عمق کمی قرار گرفتهاند، داشته باشند. عموماً عمق تراز ریل تا حد ممکن پایین برده میشود تا علاوه بر محدود کردن نشستهای سطح زمین به ویژه حین ساخت، بتوان ایستگاهها را با روش زیرزمینی و حداقل بر هم زدن فضای سطح شهر اجرا کرد.