نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن بایکدیگر مخالف بودیم ولی مجلس آن راتصویب کرد؛ ادغام این دو وزارتخانه باهم کار بسیار اشتباهی بود.
کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با انتشار یک گزارش سیاستی تحت عنوان «تخصیص سهمیه بنزین به هر نفر بر بستر کد ملّی خانوار» پیشنهادی در خصوص سهمیهبندی بنزین ارائه کرد که براساس آن سهمیه بنزین یارانهای باید به صورت «ماهانه ۳۰ لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر فرد» در نظر گرفته شود و نرخ مصارف مازاد بر سهمیه نیز (نرخ آزاد) در بازاری که بین مردم برای خرید و فروش سهمیه شکل میگیرد یا توسط دولت، تعیین شود.
امروز (سهشنبه) سوت نخستین قطار مسافری از ارومیه به سمت ایستگاه راهآهن مشهد نواخته خواهد شد.
رییس اتحادیه کارخانجات خوراک دام استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر مشکلات ثبت سفارشات و تخصیص ارز، مشکلات حمل و نقل عامل اصلی کمبود تامین خوراک دام است.
محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر درهمآمیختگی حملونقل و شهرسازی اظهار داشت: این آمیختگی ایجاب میکند تا زیرساختهای برونشهری و درونشهری بهصورت همافزا توسعه یابند تا طرحهای جامع شهری از کارآمدی و اثربخشی قویتر برخوردار شوند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه 29 مهرماه با انتشار تصویر نامه استعفای خود در کانال تلگرامیاش، بر گمانیزنیها نسبت به پایان همکاری خود با دولت تدبیر و امید پایان داد.
مدیر تنظیم بازار خراسان رضوی ابراز عقیده کرد: علت افزایش قیمت مرغ مشکلات حمل و نقل خصوصا حمل ونقل نهادهها است.
حق پرچم ازجمله موضوعاتی است که در حوزه حملونقل دریایی چالشهایی را ایجاد کرده است. عدهای معتقدند که برای دریافت حق پرچم در ایران وجود ندارد و آن چیزی که در ایران با عنوان قانون وجود دارد این است که اگر صاحب کالا به جای استفاده از ناوگان ایرانی از ناوگان خارجی استفاده کند، ۱۰ درصد هزینه حمل از او دریافت و این قانون، متفاوت از قانون حق پرچم است. در مقابل این گروه، عدهای هم از این قانون دفاع میکنند و میگویند که در ایران به خوبی در حال اجرا است.
به دنبال اعتراض بخشی از رانندههای خودروهای سنگین در روزهای اخیر، در جلساتی که میان مقامهای دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصمیماتی برای بهبود شرایط این رانندگان اتخاذ و نهایی شد.
مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی، ثبات و آرامشی است که باید در کشور حکمفرما باشد. از دیدگاه بخشخصوصی، در چهار سال گذشته شاید ثبات اقتصادی، کنترل تورم و آرامش سیاسی محقق شد اما در حوزه بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود اقتصادی راه زیادی در پیش داریم. بعد از سقوط شدید قیمت نفت، کشورهایی که اقتصادشان وابسته به نفت بود دچار مشکلات زیادی شدند. کشورهایی که با استفاده از دوران طلایی قیمت نفت، ذخیره ارزی بالایی ایجاد کرده بودند، مثل کشورهای حاشیه خلیجفارس، کمتر با مشکل روبرو شدند. در مقابل، ایران که وابستگی شدید به درآمدهای نفتی داشت، ذخایر ارزی چندانی نداشت و با مشکلات زیاد و بحران اقتصادی روبهرو شد. دولت مردان راه حل بهبود شرایط اقتصادی کشور را توسعه تولید و افزایش صادرات می دانند که کلید آن در دست فعالان حوزه حمل و نقل است. بر کسی پوشیده نیست که راه رسیدن به فرایند توسعه اقتصادی تنها با صنعت حمل و نقل امکان پذیر است. بانك جهاني تاکيد دراد كه بخش حمل ونقل با هموار كردن امر مبادله وتجارت، موجبات رشد را هم در سطح ملي و هم درسطح جهاني فراهم مي آورد و زمينه هاي امكان دسترسي به رفاه و تسهيلات ملي را افزايش مي دهد. اما ماه ها و سال ها است که حمل و نقل کشور با مشکلات و مسائب مختلفی دست و پنجه ترم می کند. از جمله می توان به فرسودگی ناوگان، تغییر مکرر قوانین و مقررات اشاره کرد. در این بین حمل و نقل بین المللی و به خصوص ترانزیت سوخت کشور با مشکلات عجیب و پیچیده ای دست به گریبان هستند که نتیجه آن کاهش درآمد ارزی کشور و از دست دادن بازار رقابتی به کشوری مانند ترکیه است. با افزایش جهانی قیمت نفت و نا امنی عراق و سوریه بخشی از نفت عراق از طریق ایران به بندرعباس ترانزیت و از آن جا به دیگر کشور ها صادر می شد. هم برای ساکنان محلی و هم فعالان حوزه حمل و نقل بین المللی فرصت مناسبی بود تا کسب درآمد و برای کشور ارز آوری کنند. اما آن دوران طلایی چندان دوام نداشت. در این خصوص با بهرام دلاوری مدیرعامل شرکت دالاهو ترابر و رییس کارگروه ترانزیت فرآورده های نفتی انجمن ترانزیت سوخت به گفت و گو نشستیم. او از لابی گری دلالان نفتی نالان بود. قرار بود در این نشست چندین شرکت که در زمینه ترانزیت سوخت فعال هستند و به شکل های مختلف فعالیت آن ها با لابی گری دلالان به تعطیلی کشیده شده است به گفت و گو بنشینیم که برخی از آن ها سرخورده از زندگی و نا امید به آینده در این نشست شرکت نکردند. در این بین مسعود خیر خواه مدیرعامل شرکت آهو پارا و ارس کیهان تلفنی با ما به گفت و گو نشست و سعید صیادی مدیر عامل شرکت شاهو ترابر پارس خود را در میانه های گفت و گو رساند تا درد دل کند. این گفت و گو را در ادامه می خوانید.