پایگاه خبری صنعت نما - خبر شهری
.
چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳
ساعت :

پایگاه خبری صنعت نما - خبر شهری

محمدعلی نجفی به عنوان گزینه منتخب شورای شهر تهران برای تصدی شهرداری انتخاب شد.

کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه معتقد هستند سال ها است مطالبات و خواسته های حداقلی آن از طرف مدیران این شرکت مورد بی توجهی قرار می گیرد. به عقیده آنان مشکلات از سال 1390 و با استخدام های بی رویه در این شرکت شروع شده است؛ که سرانجام 28 خرداد ماه سال جاری موجب شد جمعی از کارکنان این شرکت در داخل محوطه ساختمان اداری آن در تقاطع (پل کالج) تجمع کنند.

هرچند طي ده سال گذشته سرعت عمليات ساخت مترو به دليل بي‌پولي، تحريم و مشكلات ديگر بسيار كند بود ولي به تدريج شبكه مترو ايستگاه به ايستگاه در شهر گسترش يافت. به‌گونه‌اي كه "ابر شهر تهران بدون مترو محال به نظر مي‌رسد. در چنين حال و هوايي خطوط مترو و ايستگاه‌هاي مترو را بدون راهبران تصور كنيد، که اين هم محال است. بار و مسئوليت اصلی جا‌به‌جايی صدها هزار مسافر بر عهدة اين راهبران است.  اين كه راهبران مترو روزها در دالان‌هاي تنگ و تاريك در چه دنيايي سير مي‌كنند موضوع گفت‌و‌گو با آنان است.  پاي صحبت چند نفر از‌ راهبران بي ادعاي مترو نشستيم كه تمايلي نداشتند نامشان نوشته شود. آن‌ها از استرس، تاريكي و آلودگي تونل، كمبود تعطيلي و تفريح و مرخصي نالان بودند و در انتظار پاسخ‌هاي قانع كننده مسئولان كه شايد اين درد دل‌ها روزنه‌اي شود تا مديران شهري و مترو به آن توجه داشته باشند.

امروز 28 خرداد ماه جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در مقابل ساختمان این شرکت در تقاطع خیابان حافظ و انقلاب (پل کالج) تجمع کرده اند.

خطوط مترو معمولاً از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور می‏ کنند؛ از این رو ساخت تونل‏ها و ایستگاه‏های مترو باید به گونه‏ای باشد که علاوه بر تامین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تاثیر را بر ساختمان‏های مجاور (Adjacent Structure) و نیز تاسیسات مهم شهری که در عمق کمی قرار گرفته‏اند، داشته باشند. عموماً عمق تراز ریل تا حد ممکن پایین برده می‏شود تا علاوه بر محدود کردن نشست‏های سطح زمین به ویژه حین ساخت، بتوان ایستگاه‏ها را با روش زیرزمینی و حداقل بر هم زدن فضای سطح شهر اجرا کرد.

روز ها بود که خیلی از تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر از بهره برداری خط هفت مترو در خرداد ماه 96 خبر می دادند و 22 خرداد ماه بود که مردم تهران در برنامه زنده تلویزیونی شبکه پنج سیما شاهد بهره برداری از خط هفت مترو بودند.

احداث مترو در جهان بيش از 140 سال سابقه دارد اما در کشور ما كمتر از سه دهه از عمر آن مي گذرد.

درباره ی صنعت نما

يك رسانه پويا و پيشرو مي‌تواند مطالبات فعالان صنعت و معدنکاران را نمايندگي و افكار عمومي را با جايگاه و پتانسيل‌هاي اين بخش آشنا سازد. در آن صورت مسئولان و تصميم‌گيران نيز متناسب با اين جايگاه عمل خواهند كرد.

 

"صنعت نما" مي‌خواهد چنين رسانه‌اي باشد؛

ارایه سريع و لحظه‌اي اخبار، جمع‌آوري خبر و تحليل آن ها و بررسي فرصت‌ها و چالش هاي پيش‌روي صنعت.

 

 

لینک های مفید

آخرین ویدئوها

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین خبرها و اخبار، در خبرنامه صنعت نما عضو شوید.